Popis projektu

Zařízení třídící a dotříďovací linky komunálního odpadu budou instalována v nových halách o celkovém půdorysném rozměru cca 120 x 60 m a o výšce cca 15 m. Součástí hal je i vestavek, který bude sloužit jako zázemí pro zaměstnance. Vestavek bude sociálního a administrativního charakteru. Dále zde budou postaveny skladové objekty. Součástí stavby jsou i zpevněné plochy kolem hal pro pojezd silničních a manipulačních vozidel. Pro stavební suť zde bude vybudována řada boxů. Dále zde bude sklad inertních a chemických posypů.

 Níže naleznete popis projektu tak, jak byl publikován v [1] na str. 54.

 

G. VŠEOBECNĚ SROZUMITELNÉ SHRNUTÍ NETECHNICKÉHO CHARAKTERU

Název stavby je: „Nová dotříďovací a třídící linka komunálního odpadu, sběrné a třídící místo pro stavební odpad, plocha pro skladování větví, zpevněné plochy, sklady a další vybavení“ v k.ú. Konská, obci Třinec, v prostoru nového areálu firmy Nehlsen Třinec s.r.o.

V severní části Konské je vymezena plocha pro vybudování centrálního sběrného a třídícího místa. Tento záměr třídírny komunálního odpadu představuje vybudování třídící a dotříďovací linky komunálního odpadu, třídění stavební sutě, což je zázemím pro místní komunikace, skladování a následné drcení větví, sklad inertních a chemických posypů, což je rovněž zázemí pro místní komunikace a logisticky vybavené zázemí.

Záměr je umístěn na pozemku společnosti NEHLSEN Třinec, s.r.o., která je jeho vlastníkem.

Přísun odpadů a materiálů a odvoz vytříděných komponentů bude zajišťován vesměs prostřednictvím automobilové dopravy, která bude respektovat a využívat stávající komunikace.

Zařízení třídící a dotříďovací linky komunálního odpadu budou instalována v nových halách o celkovém půdorysném rozměru cca 120 x 60 m a o výšce cca 15 m. Součástí hal je i vestavek (přístavek), který bude sloužit jako zázemí pro zaměstnance. Vestavek (přístavek) bude sociálního a administrativního charakteru. Dále zde budou postaveny skladové objekty. Součástí stavby jsou i komunikace a zpevněné plochy kolem hal pro pojezd silničních a manipulačních vozidel. Pro stavební suť zde bude vybudována řada boxů. Dále zde bude sklad inertních a chemických posypů.

Separovaný odpad představuje papír a lepenka, a plasty. Dotříďovací linka má samostatnou část pro papír a lepenku, kde dochází k oddělování různých částí a následně jejich lisování do balíků.

Samostatné zařízení je rovněž pro plasty, kde se třídí PET láhve podle barev na čiré, zelené, modré a různě barevné. Dále se zde oddělují fólie, tetra materiály, HDPE materiály a zbytková část. Na lisu se upravují jejich fyzikální vlastnosti lisováním do balíků.

Třídící linka komunálního odpadu odděluje postupně kov, podsítné části vč. bio frakce a různé prachové částice.

Vymezená plocha bude pro mobilní použití drtiče větví.

Zázemí pro místní komunikace představuje prostor a boxy pro třídění stavební sutě a sklad inertních a chemických posypů.

Předpokládaný postup výstavby je rozvržen do dvou etap.

V první etapě bude vybudována dotříďovací linka separovaného komunálního odpadu vč. uzavřené haly, komunikace a zpevněné plochy, boxy pro stavební suť, sklad inertních a chemických posypů a další potřebné objekty k zabezpečení provozu.

V druhé etapě se zrealizuje třídící linka směsného komunálního odpadu.

Změny v kvalitě ovzduší, které provoz posuzovaného záměru vyvolá, budou z pohledu absolutních hodnot celkové imisní zátěže v lokalitě zanedbatelné a to z pohledu oxidu dusičitého, benzenu a benzo(a)pyrenu. Na základě porovnání výše uvedených hodnot vypočtených doplňkových imisních koncentrací s imisními limity lze předpokládat, že doplňková imisní zátěž trvale obydlených oblastí posuzované lokality vyvolaná vlivem provozu posuzovaného záměru nezpůsobí překročení imisních limitů pro tyto tři sledované látky.

Výjimku mohou pak tvořit suspendované částice frakce PM10, kde jsou imisní limity překročeny již v současné době. Při dodržení provozních opatření pro snížení účinků posuzovaných zdrojů emisí bude příspěvek hodnoceného záměru ke stávající imisní situace i z pohledu PM10 akceptovatelný.

Z vyhodnocení hlukové studie vyplývají organizační opatření, které je nutno dodržet pro přijatelný provoz k blízkému okolí záměru.

Jak tedy vyplývá ze zpracovaného posouzení vlivů včetně Studií rozptylové a hlukové, vlivy výstavby a provozu společnosti NEHLSEN Třinec, s.r.o. nebudou mít zásadní negativní vliv na životní prostředí v okolí nového areálu.

Záměr nezvýší zdravotní rizika pro nejbližší obyvatelstvo nad úroveň, která je v oblasti v současné době.

Předkládaný záměr je dle vyjádření městského úřadu Třinec, odboru stavebního řádu a územního plánování v souladu se schváleným územním plánem města. Třinec

 

Po provedeném komplexním zhodnocení možných vlivů na obyvatelstvo a na životní prostředí lze konstatovat, že za předpokladu dodržování technologické kázně jak při výstavbě, tak i za provozu, nebude mít navrhovaná stavba významné negativní vlivy ani na veřejné zdraví ani na životní prostředí.

 

[1] Zdroj: BKB Metal a.s., Oznámení záměru - Nová dotříďovací a třídící linka komunálního odpadu, sběrné a třídící místo pro stavební odpad, plocha pro skladování větví, zpevněné plochy, sklady a další vybavení, zpracovatel Ing. Stančo, Radomír, září 2012.

[2] Zdroj: Rozptylová studie č. 929/12/R/S, Zpracovatel E-expert, spol. s r.o., 05/2012